All tomorrows parties

Inte för att mitt liv är sååå spännande, men tänkte att en alternativ mode/musik-blogg till kan ju aldrig skada. Så nu kan ALLA som vill bli som mig ÄNTLIGEN pusta ut, för nu kommer ni kunna lyssna på min coola musik, se vad jag besöker för konserter och klubbar (så det blir lättare att stalka) och dessutom klä er precis som mig! Nu har jag gjort världen lite bättre, right? ;P

Så who the fuck is this person som verkar tro sig vara den nya modegurun och världens mittpunkt?
Kallas för Millis, var en gång i tiden lite av en maskot på bästa indieklubben genom tiderna Metropolis, måste tycka lite synd om de som missade den eran..det var fina fina nätter som dansades enda till lyckan.
Jag har provat på lite allt möjligt i mitt liv, brevbärare, vårdbiträde, frilansjournalist, klubbägare, granskare för skatteverket, karusellskötare, fastighetsskötare, receptionist, växeltelefonist, marknadsundersökare, mentalskötare, kassabiträde i mataffär, kassabiträde SF mm
och nej jag är INTE 100 år. Vet inte om de där jobben säger så mycket om mig förutom att jag själv utvecklats lite mer för varje jobb, livet är en enda stor läxa, ett evigt jävla lärande.

Jag brinner för musik, utbildad musikarrangör. Ständigt på jakt efter nya musik-kickar. Så denna blogg kommer därför främst kretsa runt det. Så smånigom kommer diverse exklusiva klipp från konserter jag besöker dyka upp också, så håll gärna ETT getöga på bloggen :)

Nu i första inlägget kommer jag göra en liten tillbakablick hur min stil sett ut genom tiderna och vad som kännetecknar den.




Detta var kanske för ca 4 år sedan. Kombinera väldigt ljust hår med vitkappa med vitt "fluff" tycker jag alltid är snyggt. Brukar ofta prova olika lösögonfransar till mina "utstyrslar" de på bilden är inköpta på Make up store, de är väldigt dyra där, ligger runt 200 kr, ett tips är att uppsöka buttericks som faktiskt har ett brett utbud av lösögonfransar och är mycket billigare eller ännu hellre Saturn i gamla stan där de säljer ursnygga fransar för ca 79-89 kr. Om man vill ha riktigt ljust hår nästan vitt är ett tips att såklart först köpa en avfärgning och sedan köpa vit hårfärg som även den finns att köpa på Saturn. Kappan är inköpt på H&M barnavdelning, de har faktiskt storlekar upp till 170. De finns ibland fina kläder där OCH icke att förglömma de är mycket billigare.




Detta är min klassiska sminkstil, jag har snöat in på den. Kan kalla den
en modern version av sextiotalssminkning. Till den behövs en flytande svart eyeliner,
svart ögonskugga och en vit ögonpenna. Kommer återkomma med mer utförligare
beskrivning om ni vill prova på själva. Måste passa på att tipsa om det viktigaste, de som gör huden till en reklamjobbsdröm, underlagskrämen magic concealer från Helena rubestein, svindyr men räcker länge och täcker verkligen jättebra, den kostar runt 300 kr. Sedan mest av gammal vana, använder jag pudret velvet touch, sheer transparent från IsaDora, den ligger runt 130 kr.  Ni får gärna tipsa mig om ni vet något bättre puder!




En annan sak som känntecknar min stil, ääälskar allt fint man kan ha i håret, rosetter, blommor, spännen med flor, the list goes on! Det finns såå mycket därute som bara skriker på mig ;P
Ett tips är att söka på ebay där finns jättefina och orginella hår-accesoarier men då ska man kunna hantera det också, jag har en tendens att gå över styr när jag ser allt jag vill ha..
Butiken Glitter som finns i de flesta galleriorna brukar också ha mycket fint i den vägen. Den jag har på bilden är inköpt på Beyond retro vid medborgarplatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0